Butiken har upphört! Inga fler beställningar kan göras. Tack till alla kunder genom åren! ❀

Köpvillkor

ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Bäst på test tillämpar konsumentköplagen och lagen om distanshandel. Det innebär att du som kund har alltid minst 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan, för vissa produkter är denna period förlängd, se produktbeskrivningen för respektive produkt.

Vid sen retur debiteras en administrationsavgift om 150 kr som dras från det återbetalade beloppet.

För utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i ursprungligt skick och obruten/oskadad förpackning och på kundens bekostnad. Länk till returformulär.

Om villkoren ovan inte är uppfylla kan vi tvingas att ta ut en avgift eller neka återköp.

Endast returer som har en giltig returkod och som skickat till rätt adress kommer att behandlas. Kontakta oss om du är osäker.

BYTESRÄTT

Bytesrätt gäller om du som kund vill ha en annan storlek av samma modell. Önskas byte av modell/produkt gör vi ett återköp av den gamla varan (se ovan) och kunden lägger en ny beställning.

Vill du byta din vara så fyll i vårt returformulär innan du skickar tillbaka varan, annars riskerar bytet att ta längre tid än nödvändigt. Länk till returformulär.

REKLAMATION

Du har alltid reklamationsrätt och rätt att få en defekt vara utbytt, eller att häva köpet. Har du fått en defekt vara, kontakta oss omgående efter mottagandet. Vid reklamationer och garantiärenden kontakta alltid oss först för instruktioner hur du returnerar varan. Vid godkända reklamationsärdenden står vi för returkostnaden motsvarande billigaste tillgängliga fraktsätt. Denna utbealas i efterhand. Länk till returformulär.

ÅTERBETALNING

Om köpet hävs innan den dag då ångerfristen utgått har kunden rätt att återfå hela beloppet för köpet av produkten eller tjänsten.

  • Återbetalningen skall gälla samtliga tjänster och kostnader som konsumenten avtalat om i anslutning till köpet (gäller ej returkostnaden)
  • Återbetalning skall ske senast 30 dagar efter att nätbutiken mottagit produkten i retur.

OUTLÖSTA PAKET

Vid outlösta paket som returneras till oss kontaktar vi kunder via epost eller telefon för att avtala om ny leverans. Leveransförsök utöver det första betalas av kund.

Kunden ansvarar för att de uppgifter kunden lämnat vid beställningen är riktiga, samt att kontakta oss om leverans inte skett inom 3 arbetsdagar från beställningstillfället.

LEVERANS

Beställningar som inkommer vardag innan klockan 16 skickas samma dag, annars nästföljande vardag. Frakt ingår alltid, d.v.s. inga fler kostnader tillkommer. Vi skickar alla varor med posten.

Vid utebliven leverans har kund efter 30 dagar rätt att antingen häva köpet och få pengarna tillbaka eller kräva leverans av beställd vara. Kund kan även kräva skadestånd för kostader som uppstått i samband med försenad leverans om det inte kan visas att orsak till försening låt utanför vår kontroll.

Om synlig skada uppstått vid transport bör du reklamera detta på plats hos speditionsfirmans ombud, samt kontakta oss via epost eller telefon för instruktioner hur skadan skall reklameras.

GARANTI

Vi lämnar en garanti mot uppenbara tillverkningsfel på 1 år. För att påbörja ett garantiärende kontakta oss.

TVISTER

I de fall tvist uppstår mellan företag och kund följer vi Allmäna reklamationsnämndens(ARN) rekommendationer och utslag.

ÅLDERSGRÄNS

Du måste var 18år eller äldre för att handla hos oss. Är du under 18år så behöver du lämna målsmans skriftliga samtycke innan du beställer.

OM PAYSON FAKTURA

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är  14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot  faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens

kreditvärdighet.

Information om ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Frågor runt utebliven faktura, återbetalning och andra frågor rörande Payson faktura besvaras av Payson.

PAYSON DIREKT

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

SÄKERHET

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

PERSONUPPGIFTER

Vi hanterar alla personuppfiger i enighet med personuppgiftslagen (PUL). Inga personuppgifter kommer att säljas eller vidarebefodras till tredje part. Vi kommer inte att kontakta kunden i marknadsföringssyfte utan kundens aktiva medgivande.

 

Dela |